Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

Κανονισμοί της F1

Για να τερματίσεις πρώτος – πρώτα θα πρέπει να τερματίσεις – (ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε), υπακούοντας στους κανόνες.
Πριν από την έναρξη της νέας σεζόν η FIA δημοσιεύει δύο σύνολα κανόνων. Το πρώτο είναι οι Αθλητικοί κανονισμοί που καλύπτουν τον τρόπο που ένα GP διεξάγεται, από την όποια άδεια χρειάζεται και τις ενδεχόμενες κυρώσεις που υπάρχουν εάν κάποιος παραβεί τους κανόνες. Η δεύτερη, και μεγαλύτερη τόμος, είναι οι Τεχνικοί κανονισμοί, που εκθέτουν με κάθε λεπτομέρεια κάθε κανόνα που καλύπτει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου F1.


Για να εξοικονομήσετε χρόνο από το ατελείωτο διάβασμα των κανονισμών έχουμε συνοπτικά τους σημαντικότερους κανόνες για σας. Σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα, οι πλήρεις κανονισμοί μπορούν να βρεθούν και από την ιστοσελίδα της FIA
Κινητήρες: Κάθε αυτοκίνητο επιτρέπεται να έχει μέχρι οκτώ κινητήρες που πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν για την χρονιά. Αν χρειαστεί κάποιος περαιτέρω μηχανή θα πρέπει να αρκεστεί με υποβιβασμό δέκα θέσεων από την εκκίνηση του αγώνα. Ο κινητήρας πρέπει να είναι 1,6 λίτρων V6 με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 15.000.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων για πέντε συνεχείς αγώνες. Σε περίπτωση που χρειάζεται αλλαγή νωρίτερα, θα λάβει ποινή πέντε θέσεων.
Βάρος: Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου και του οδηγού πρέπει να είναι 691kg. Οι ομάδες προσπαθούν να κατασκευάσουν το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν ελαφρύτερο, και στη συνέχεια χρησιμοποιούν έρμα σε στρατηγικές θέσεις για να διασφαλιστεί ότι πληρούν τις απαιτήσεις βάρος.
Προκριματικά: Διαρκούν μια ώρα και χωρίζονται σε τρεις περιόδους. Στο Q1 (πρώτη περίοδος), όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να βγουν στην πίστα για όσους γύρους θέλουν. Στο τέλος των 18 λεπτών υπάρχει επτάλεπτο διάλειμμα και τα επτά πιο αργά αυτοκίνητα αποκλείονται από την συνέχεια και λαμβάνουν θέσεις στην εκκίνηση ανάλογα με την κατάταξή τους. Στο Q2 τρέχουν με τους ίδιους κανόνες για 15 λεπτά και κατά τη λήξη της περιόδου αποκλείονται επτά επιπλέον αυτοκίνητα. Αυτό αφήνει τα τελευταία 10 αυτοκίνητα για την τελική μάχη στο Q3 για την πρώτη θέση σε μια περίοδο που διαρκεί δώδεκα λεπτά.
Κινητή πίσω πτέρυγα: Οι πιλότοι θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν την πίσω πτέρυγα από το cockpit, αυξομειώνοντας την κλίση της. Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα δύναται να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν βρίσκονται σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο και σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Κατά την πέδηση, το σύστημα θα απενεργοποιείται.
Ελαστικά: Στις ομάδες παρέχονται από την Pirelli δύο διαφορετικής σκληρότητας ελαστικά για κάθε αγώνα. Λαμβάνουν επίσης ένα τύπο ενδιάμεσου ελαστικού και ένα πλήρες βρόχινου τύπου ελαστικό. Σε ξηρές συνθήκες, και οι δύο γόμες πρέπει να χρησιμοποιηθούν την ημέρα του αγώνα, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν pit stop τουλάχιστον μία φορά για να αλλάξουν ελαστικά. Για να ξεχωρίζει ο κάθε τύπος ελαστικού, η Pirelli αποφάσισε να έχει βαμμένα με διαφορετικό χρώμα τα γράμματα της στα πλαϊνά των ελαστικών. Τα super-soft θα είναι με κόκκινο χρώμα, τα soft με κίτρινο, τα medium με λευκό, και τα hard με πορτοκαλί. Τα πλήρως βρόχινα θα αναγράφουν το Pirelli P Zero με μπλέ και τα ενδιάμεσα με πράσινο.
Ανεφοδιασμός: Υπάρχει απαγόρευση του ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κατά συνέπεια, οι ομάδες είναι αναγκασμένες να σχεδιάσουν τα μονοθέσια με μεγάλη δεξαμενή καυσίμων και οι οδηγοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στο χειρισμό των μονοθεσιών καθώς το βάρος μειώνεται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.
Μήκος αγώνα: Η μέγιστη απόσταση του κάθε αγώνα είναι 305 χιλιόμετρα και καθώς όλες οι πίστες είναι διαφορετικές σε μήκος, έτσι και ο αριθμός των γύρων του αγώνα που απαιτείται είναι διαφορετικός ανά πίστα. Εκτός από τον αριθμό των γύρων, υπάρχει επίσης ένα ανώτατο χρονικό διάστημα δύο ωρών για έναν αγώνα. Οι αγώνες – συμπεριλαμβανομένων και των διακοπών για κόκκινες σημαίες – θα επιτρέπεται να διαρκούν μέχρι τέσσερις ώρες, και αυτό έγινε έχοντας στο νου το Καναδικό Grand Prix του 2011 οπού υπό βροχή, διήρκεσε τέσσερις ώρες και πέντε λεπτά.
Οδηγοί: Ο οδηγός δεν μπορεί να αγωνιστεί σε ένα Grand Prix, αν δεν συμμετέχει στην περίοδο δοκιμαστικών του Σάββατου. Κάθε ομάδα μπορεί να παρατάσσει έως τέσσερις οδηγούς κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Βαθμοί:
1η = 25 :  2ος = 18 :  3ος = 15 :  4ος = 12 :  5ος = 10 :  6ος = 8 :  7ος = 6 :  8ος = 4 :  9ος = 2 :  10ος = 1
Εάν ένας αγώνας πρέπει να σταματήσει πριν από το 75% της απόστασης που έχει ολοκληρωθεί – όπως και στη Μαλαισία το 2009 – απονέμονται μισοί πόντοι. Οι οδηγοί μαζεύουν βαθμούς για τους εαυτούς τους, αλλά και για την ομάδα τους, αν και οι δύο οδηγοί μιας ομάδας τερματίσουν μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα τότε οι βαθμολογίες και των δύο μετράνε αντίστοιχα στων κατασκευαστών.
Ποινές: Μπλοκάρισμα σε έναν αντίπαλο οδηγό, πρόκληση μιας συντριβής, αυξημένη ταχύτητα μέσα στα πιτ ή άκυρη εκκίνηση μπορεί να επιφέρει ποινή σε ένα οδηγό. Οι κυρώσεις που δίνονται από τους κριτές μπορούν να διανεμηθούν σε τρεις τύπους. Η πιο δημοφιλής είναι μια διέλευση από τα pit, όπου ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να περάσει μέσα από το pitlane με το όριο ταχύτητας χωρίς να σταματήσει. Περισσότερο χρονοβόρα είναι η ποινή δέκα δευτερόλεπτων, γνωστή και ως stop-go όπου οι οδηγοί πρέπει να σταματούν στη θέση στα pit τους για δέκα δευτερόλεπτα, κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου δεν επιτρέπεται καμία επαφή με το αυτοκίνητο. Η τρίτη και πιο σοβαρή είναι μια ποινή 10 θέσεων για τον επόμενο αγώνα – αυτή δίνεται συνήθως μετά τον αγώνα και μετά τις έρευνες, για επικίνδυνη οδήγηση. Σε περίπτωση που δοθεί μια ποινή διέλευσης από τα pit και υπάρχουν λιγότεροι από πέντε γύροι του αγώνα που να υπολείπονται, μια ποινή 25-δευτερολέπτων θα προστεθεί στο χρόνο αγώνα τους. Οι ομάδες μπορούν να διαμαρτυρηθούν ενάντια σε αυτές ποινές.
Αυτοκίνητο ασφαλείας: Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει αναπτυχθεί για να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των αγωνιστικών αυτοκινήτων μέσα στην πίστα. Ενεργοποιείται μετά από ένα ατύχημα που θα μπορούσε να προκαλέσει την διακοπή του αγώνα, αλλά η χρήση του αυτοκινήτου επιτρέπει τον αγώνα να συνεχιστεί ενώ το πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Οι γύροι με το αυτοκίνητο ασφάλειας εξακολουθούν να μετράνε στον αγώνα. Όταν έρθει η ώρα για το αυτοκίνητο ασφαλείας να αφήσει την πίστα, θα σβήσει τα κίτρινα φώτα του – ο αγώνας ξεκινά πάλι όταν ο πρωτοπόρος περάσει την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού. Σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως οι μεγάλες βροχοπτώσεις, ένας αγώνας μπορεί να αρχίσει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας θα επιτρέπεται τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ένα γύρο πίσω από τον πρώτο, να προσπερνάνε το αυτοκίνητο ασφαλείας (λίγο πριν επιστρέψει στα pits) για να εξασφαλιστεί ότι η κούρσα θα συνεχιστεί με την αγωνιστική σειρά των μονοθεσίων.
Δοκιμές: Οι ομάδες μπορούν να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους από αρχές Φεβρουαρίου σε καθορισμένα τεστ. Οι ομάδες δεν πρέπει να καλύπτουν πάνω από 15.000 χιλιόμετρα στην πίστα κατά τη διάρκεια των δοκιμών αυτών. Επιπλέον, έξι μονοήμερα τεστ αεροδυναμικών δοκιμών σε ευθεία επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν. Τα αυτοκίνητα δεν μπορούν πλέον να συμμετέχουν σε χειμερινές δόκιμες χωρίς να έχουν περάσει όλα τα crash tests.
Οι οδηγοί δεν μπορούν πλέον να βγαίνουν εκτός πίστας χωρίς δικαιολογημένη αιτία, δηλαδή κόβοντας ένα σικέιν σε αναγνωριστικούς γύρους ή σε γύρους επιστροφής στα pit για να εξοικονομήσουν χρόνο και καύσιμα.
Σε μια προσπάθεια να προσφερθεί περισσότερος χρόνος στην πίστα, όταν τα δοκιμαστικά της Παρασκευής επηρεαστούν από βροχή, θα επιτρέπεται πλέον στους οδηγούς να μεταφέρουν ένα σετ ελαστικών τους για το Σάββατο όταν και οι δύο περίοδοι δοκιμαστικών είναι στεγνές.
Την ημέρα του αγώνα αν υπάρχει βροχή, το DRS θα είναι πλέον στη διακριτική ευχέρεια του σκηνοθέτη αγώνα (Charlie Whiting) και μπορεί να απαγορεύσει τη χρήση του, αν αισθάνεται ότι η ορατότητα είναι πολύ κακή. «Αυτό έχει γίνει για όσον αφορά την ασφάλεια με μεγάλες διαφορές ταχύτητας μεταξύ των αυτοκινήτων» όπως ανακοίνωσε η FIA.


Οι αλλαγές στους Αθλητικούς και Τεχνικούς Κανονισμούς της Formula1 για το 2015



Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ολοκλήρωσε το δεύτερο Αθλητικό Συνέδριο της FIA, με τις ακόλουθες αποφάσεις να έχουν ληφθεί για αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το 2015.
Η τελευταία ημερομηνία κατά την οποία οι αθλητικοί και οι τεχνικοί κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν χωρίς ομόφωνη συμφωνία έχει αλλάξει από 30 Ιουνίου, στην 1η Μαρτίου κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2015.
Αλλαγές Αθλητικών Κανονισμών για το 2015
Κινητήρες
Ο αριθμός των κινητήρων που επιτρέπονται από κάθε οδηγό σε μια σεζόν θα είναι τέσσερις. Ωστόσο, εάν υπάρχουν περισσότεροι από 20 αγώνες στη σεζόν, ο αριθμός θα αυξηθεί σε πέντε.
Η ποινή για μια πλήρη αλλαγή της μονάδας παραγωγής ισχύος θα είναι η εκκίνηση από το πίσω μέρος του grid, όχι από τα πιτ.
Αεροδυναμικές δοκιμές
Ο αριθμός των αεροδυναμικών δοκιμών στη σήραγγα θα μειωθεί από 80 ώρες την εβδομάδα σε 65 ώρες την εβδομάδα.
Η χρήση σε Computational Fluid Dynamics (CFD) θα μειωθεί από 30 σε 25 Teraflops.
Δύο περίοδοι κατάληψης της σήραγγας θα επιτρέπονται σε μία μέρα (όχι μόνο μία).
Οι ομάδες θα είναι σε θέση να ορίσουν μία αεροδυναμική σήραγγα σε ένα μόνο έτος.
Δοκιμές
Θα υπάρξουν τρεις δοκιμές πριν από τη σεζόν, τεσσάρων ημερών η κάθε μία στην Ευρώπη το 2015 (επί του παρόντος οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν εκτός Ευρώπης). Αυτό θα πρέπει να μειωθεί σε δύο δοκιμές τεσσάρων ημερών το 2016.
Θα υπάρξουν δύο δοκιμές δύο ημερών μέσα στη σεζόν, η καθεμία στην Ευρώπη (αντί για τέσσερις που είναι σήμερα). Δύο από αυτές τις τέσσερις ημέρες θα πρέπει να προορίζονται για τους νέους οδηγούς.
Προδιαγραφή αυτοκινήτων σε GP
Οι ισχύοντες περιορισμοί στο parc ferme θα ισχύουν πλέον από την έναρξη της τρίτης περιόδου δοκιμαστικών αντί για την έναρξη των κατατακτήριων.
Τροχοί και ελαστικά
Η απαγόρευση των κουβερτών των ελαστικών θα πρέπει να ακυρωθεί για το 2015. Αυτό θα συζητηθεί εκ νέου, εάν και όταν η διάμετρος των τροχών και των ελαστικών αυξηθεί στο μέλλον.
Απαγόρευση της κυκλοφορίας του προσωπικού
Η  απαγόρευση της κυκλοφορίας το βράδυ της Παρασκευής θα επεκταθεί από τις 6 στις 7 ώρες το 2015 και θα αυξηθεί σε οκτώ ώρες το 2016.
Επανεκκίνηση υπό αυτοκίνητο Ασφαλείας
Η επανεκκίνηση υπό το αυτοκίνητο Ασφαλείας θα είναι πλέον μια εκκίνηση με ακινητοποιημένα τα μονοθέσια από το grid. Η επανεκκινήσεις αυτές δεν θα πραγματοποιούνται εάν το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιείται μέσα σε δύο γύρους από την έναρξη (ή την επανεκκίνηση) ενός αγώνα ή εάν υπάρχουν λιγότεροι από πέντε γύροι του αγώνα να απομένουν.
Αλλαγές Τεχνικών Κανονισμών για το 2015
Μια σειρά από αλλαγές έχουν γίνει, ως εξής:
Ένας αριθμός νέων κανονισμών για το ρύγχος για να εξασφαλίζεται αυξημένη ασφάλεια και να παρέχει πιο καλαίσθητη κατασκευή.
Μια σειρά από νέες ρυθμίσεις που αφορούν τα μπλοκ ολίσθησης για να εξασφαλιστεί ότι είναι κατασκευασμένα από ένα ελαφρύτερο υλικό (τιτάνιο) και είναι καλύτερα συγκρατημένα.
Νέοι κανονισμοί για να εξασφαλιστεί ότι οι δίσκοι των φρένων περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα όπως οι τροχοί.
Ένα σύστημα δύο σταδίων συγκράτησης του τροχού  είναι πλέον υποχρεωτικό.


Η Formula1 παρατάει επίσημα τους διπλούς βαθμούς και τις επανεκκινήσεις από στάση μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας για την σεζόν 2015, μετά την τελευταία συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) στο Κατάρ.
Η αφαίρεσή τους είχε συμφωνηθεί όταν η ομάδα στρατηγικής και Επιτροπής της F1 είχε συμβούλιο στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα, αλλά έπρεπε να επικυρωθεί επισήμως στην Ντόχα.
Οι διπλοί βαθμοί, το σύστημα που προτάθηκε από τον Bernie Ecclestone, έγινε φέτος σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη μάχη του πρωταθλήματος ζωντανή για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Όμως, στον απόηχο των επικρίσεων από τους οπαδούς, βασικές προσωπικότητες του αθλήματος σύντομα συμφώνησαν ότι θα ήταν καλύτερο να αφαιρέσουν αυτό το χαρακτηριστικό μετά από μία σεζόν.
Δεν είχε τελικά καμία επιρροή στην έκβαση του πρωταθλήματος του 2014, με τον Lewis Hamilton κερδίζοντας το φινάλε στο Άμπου Ντάμπι να επεκτείνει τη διαφορά του.
Οι επανεκκινήσεις από στάση, που προορίζονταν για το 2015, ψηφίστηκαν από την F1 Επιτροπής νωρίτερα φέτος, αλλά οι ανησυχίες σταδιακά αυξήθηκαν για την ασφάλεια.
Σύμφωνα με την πρόταση, οι οδηγοί θα έπρεπε να παραταχθούν στο grid μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας, εφόσον είχαν περάσει δύο γύροι από την έναρξη του αγώνα – ή την επανεκκίνηση – και υπήρχαν πάνω από πέντε γύροι να απομένουν.
Με τους διπλούς πόντους και τις επανεκκινήσεις από στάση να έχουν κοπεί, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας σηματοδοτεί μια σημαντική προσθήκη μετά από επιτυχημένες δοκιμές στο τέλος της σεζόν.
Το σύστημα, που δοκιμάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία και το Άμπου Ντάμπι, έρχεται ως μέρος μιας εκστρατείας ασφάλειας μετά από το σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi κατά το ιαπωνικό Grand Prix.
Λειτουργεί με επιβολή ορίου ταχύτητας στους οδηγούς σε ορισμένους τομείς της πίστας, όταν δεν απαιτείται η έξοδος για το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Πρόσθετες αλλαγές που έχουν επικυρωθεί από το ΠΣΜΑ:
– Σε περίπτωση που το προσωπικό ή εξοπλισμός της ομάδας παραμένει στο grid μετά το σήμα 15 δευτερολέπτων, ο οδηγός του αυτοκινήτου που σχετίζεται πρέπει να ξεκινήσει από το pitlane, ή να του επιβληθεί μια ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.
– Η αντικατάσταση μιας πλήρης μονάδας ισχύος δεν θα καταλήγει πλέον σε μια ποινή, με τις κυρώσεις να εφαρμόζονται σωρευτικά για μεμονωμένα συστατικά του κινητήρα.
– Εάν μια ποινή λόγω κινητήρα για το grid δεν μπορεί να εκπληρωθεί πλήρως, σταδιακά θα εφαρμοστούν χρονικές κυρώσεις στον αγώνα.
– Αν ένα αυτοκίνητο απελευθερωθεί με μη ασφαλή τρόπο, ο σχετικός οδηγός πρέπει να εκπληρώσει μία ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit.
– Οι αγωνοδίκες θα είναι σε θέση να δώσουν ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit κατά τη διάρκεια αγώνων, παράλληλα με των πέντε δευτερολέπτων που θεσπίστηκαν για τη σεζόν του 2014
– Εάν ένας αγώνας διακοπεί, η έξοδος των pit θα κλείσει και όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να προχωρήσουν σιγά-σιγά μέσα στο pitlane, σε αντίθεση με τη γραμμή εκκίνησης.
– Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 1 κιλό σε 702κιλά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

F1 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

FORMULA 1 2018 - ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ